Branding
Co to jest branding, czyli wizerunek marki?
Dlaczego ludzie kojarzą nazwy pewnych firm, a innych – zupełnie nie? I jak to jest, że zapytani o konkretne produkty lub usługi jesteśmy w stanie wymienić nazwy pewnych marek, które je tworzą, a inne kompletnie nam umykają? To zasługa skutecznego brandingu, czyli kreowania świadomości marki i budowania określonego wizerunku w oczach klientów. W ten sposób dana marka pojawia się w umyśle konsumenta i jest w nim stale obecna. Chcesz zadbać o silny branding? Pomożemy Ci go stworzyć.
PPG
Dekoral
Familijna
Piekarnia
Do jakich produktów ciągle wracasz?
Spójny system identyfikacji wizualnej sprawia, że konsument rozpoznaje markę dzięki konkretnym, charakterystycznym elementom. Pomyśl teraz o swojej ulubionej marce. Bez względu na to, czy są to buty, ubrania, perfumy lub siłownia w Twojej głowie wizualizuje się opakowanie, kolory, być może logo i hasła reklamowe. Przypominają Ci się argumenty, dla których zawsze wybierasz i kupujesz właśnie ten produkt. Wiesz i rozumiesz, dlaczego to właśnie ta marka wzbudza Twoje zaufanie i jakie jej wartości Cię przekonują.
Czy Twoje logo potrzebuje odświeżenia?
Właśnie dlatego branding jest ważny dla twojej firmy
Gdy klient ufa marce, utożsamia się z nią, czuje wartość marki i stale do niej wraca, jego doświadczenia (user experience) są pozytywne, więc poleca ją dalej. To bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności. Tworzenie tej więzi i budowanie silnego brandu to ważny i delikatny proces. Nasza agencja brandingowa bazuje na doświadczeniu – stworzyliśmy własne, autorskie narzędzia, które pomagają nam zaprojektować zapadającą w pamięć identyfikację wizualną. Są to:
- mapa konwencji, dzięki niej określamy cechy opakowania Twojej marki;
- mapa RDE ułatwia nam precyzyjną analizę trendów w ideach projektowych i dostosowuje kreację wizerunku marki do najbardziej aktualnej;
- mapa inspiracji zawiera elementy graficzne, pomagające nam zebrać materiały inspiracyjne i stworzyć skuteczny branding dla Twojej marki.
A gdy branding nie działa?
Jeśli dobrze znasz swój produkt, jego odbiorców, ich potrzeby oraz oczekiwania i stworzysz branding szyty na miarę – to nie ma prawa się nie udać! Istnieją jednak sytuacje, w których warto zlecić profesjonalistom rebranding, czyli ponownie przyjrzeć się identyfikacji wizualnej firmy i ją zaktualizować. Restyling logo, nowy slogan – sprawdzimy, co będzie najlepsze dla skuteczności Twojej marki i działań!
Rebranding – ewolucja, nie rewolucja
Klienci decydują się na wykonanie rebrandingu w kilku kluczowych sytuacjach. Pierwsza, gdy oryginalny branding nie został zrealizowany profesjonalnie i nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Druga, gdy firma rozwija się, zmienia, ewoluuje i konieczne jest unowocześnienie identyfikacji wizualnej i dopasowanie jej do skali biznesu. Trzecia, kiedy klient planuje dotarcie do nowej grupy konsumentów, ale chce odświeżyć wizerunek marki tak, aby jednocześnie nie zniechęcić stałych klientów, którzy od dawna są jej wierni.
Twoja marka potrzebuje brandingu lub rebrandingu?
Zaopiekujemy się nią!
Wszystkie te procesy wymagają podjęcia wielu ważnych decyzji, które mogą zaważyć na „być lub nie być” marki na rynku. Dlatego powinny być starannie zaplanowane i zrealizowane, nie zaś przypadkowe. Nasz zespół to zaangażowani profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem, którzy zapewnią kompleksową obsługę reklamową każdego projektu. Opieramy się na wypracowanym przez wiele lat warsztacie i hołdujemy zasadzie, że każdy projekt należy zrobić zgodnie z naszą wiedzą i rzemiosłem.
Skutecznie i mądrze zaopiekujemy się Twoją marką – możesz nam zaufać i poczuć się bezpiecznie. Uważamy, że kluczem do obopólnego sukcesu jest komunikacja. Dlatego prowadzimy z klientami pogłębione rozmowy, aby jak najlepiej poznać ich markę, produkt, oczekiwania i potrzeby konsumentów, a także wyzwania i cele, jakie stawiają przed swoim biznesem. Na tej podstawie przygotowujemy projekty wstępne, które ulepszamy zgodnie z sugestiami i decyzjami podejmowanymi przez klienta, aby finalnie zaprezentować najlepszą z możliwych wersję gotowego produktu.
Pracując z nami, masz pewność, że otrzymasz spójną i jasną wizję tego, jak wykorzystać potencjał skutecznego brandingu i komunikować swój produkt, by sprzedawać więcej. Skontaktuj się z nami i pozwól nam stać się stylistami Twojej marki!
Czy myślałeś o rebrandingu swojej marki?
O co chcesz zapytać?
Co to jest branding?
Branding to praca nad designem marki, która nigdy wcześniej nie funkcjonowała na rynku, to proces tworzenia i kształtowania świadomości marki oraz zarządzania jej wizerunkiem. Obejmuje on budowanie tożsamości marki i utrzymywanie unikalnego, pozytywnego wizerunku brandu, którego forma i przekaz wyróżniają go na rynku. Skuteczny branding sprawia, że marka jest rozpoznawalna wśród danej grupy docelowej, wywołuje określone emocje u konsumentów, buduje zaufanie i lojalność, pomagając tworzyć długotrwałe relacje z klientami. Istotną rolę w tym procesie pełni spójna identyfikacja wizualna. Dlatego branding jest ukierunkowany na tworzenie rozpoznawalnego, mocnego wizerunku marki poprzez takie aspekty jak: odpowiednia nazwa marki i slogan, zaprojektowanie logo, kolory firmowe oraz unikalne wartości, misja i komunikacja, z którymi klienci będą się identyfikować.
Z jakich elementów składa się branding?
Ważne elementy brandingu, które mają wpływ na budowanie wizerunku marki, to przede wszystkim:
- Nazwa marki – powinna być unikalna, łatwa do zapamiętania i kojarzyć się z marką.
- Logo – graficzny symbol lub znak, który reprezentuje markę i jest rozpoznawalny. Logo to forma graficzna, która służy do wizualnej identyfikacji firmy, mocno określa markę i odpowiada za jej unikatowość.
- Identyfikacja wizualna – stałe kolory, fonty, wzory i inne elementy wizualne, które są używane w komunikacji marketingowej marki.
- Wartości i misja – określenie wartości, celów i misji marki, które definiują jej istotę i przekazują jej unikalność.
- Komunikacja – spójna komunikacja marki, zarówno w reklamach, mediach społecznościowych, jak i w bezpośrednich interakcjach z klientami.
- Doświadczenie klienta – budowanie pozytywnego doświadczenia klienta na każdym etapie interakcji z marką, od pierwszego kontaktu do zakupu i obsługi posprzedażowej.
Dlaczego branding jest ważny dla Twojej marki?
Branding jest ważny dla Twojej marki, ponieważ pomaga budować jej rozpoznawalność, zaufanie, lojalność klientów i wartość marki. Skuteczne zarządzanie brandingiem może przynieść Twojej marce konkurencyjną przewagę (wyróżnić ją spośród innych marek) i przyspieszyć jej sukces na rynku. Budowanie i kreowanie wizerunku marki to ważny element mający duży wpływ na późniejsze zyski. Jeśli marka ma dobrą renomą wśród klientów, łatwiej jej także wprowadzać na rynek nowe produkty i zainteresować nimi klientów.
Identyfikacja wizualna (corporate identity) to nie tylko nowoczesne logo, ale wszystkie wizualne i graficzne aspekty, które są związane z komunikacją marki i budują wiarygodność Twojego biznesu. System identyfikacji wizualnej jest jednym z istotnych elementów brandingu, dlatego powinien być spójny i przemyślany. Podstawowymi elementami identyfikacji wizualnej są: logo, paleta kolorystyczna i typografia. Warto pamiętać, że spójna identyfikacja wizualna jest podstawowym narzędziem kreowania wizerunku marki na rynku.
Dzięki niej możesz zaprezentować markę i jej produkty w unikalny sposób, uporządkować składowe elementy wizerunku i wypozycjonować swoją firmę w branży. Zadaniem naszej agencji brandingowej jest podkreślenie charakterystycznej cechy Twojego biznesu, która powinna zostać uwypuklona w projekcie logo i systemie identyfikacji wizualnej. Do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej niezbędny jest brand book, czyli księga znaku. To przewodnik, zawierający wszelkie zasady i wytyczne, które definiują sposób prawidłowego użycia logo marki, np. na produktach i graficznych materiałach firmowych. Głównym celem brand booka jest zagwarantowanie spójności kreowania wizerunku marki we wszystkich punktach kontaktu z klientem.
Rebranding, inaczej mówiąc redesign marki, różni się od brandingu tym, że przeprowadzany jest dla firm, które działają już na rynku. Rebranding to proces zmiany ich wizerunku lub strategii marketingowej w celu przyciągnięcia nowych klientów lub odbudowania zaufania istniejących klientów. Ten proces odświeżenia marki może obejmować zmianę nazwy, restyling logo, wymianę kolorów, komunikacji marketingowej i innych elementów identyfikacji wizualnej marki. Rebranding jest często stosowany w przypadku zmiany celów biznesowych, restrukturyzacji firmy, wprowadzania nowych produktów lub usług, dostosowania do zmieniających się trendów rynkowych lub naprawy uszkodzonego wizerunku marki.
Jakie korzyści generuje rebranding marki?
Rebranding wiąże się z wieloma korzyściami dla Twojej marki. Odświeżenie marki może przyciągnąć uwagę nowych klientów i wzbudzić zainteresowanie już istniejących, pomóc w budowaniu wizerunku marki, komunikacji marketingowej i wyróżnić ją na rynku. Jeśli zależy Ci na dostosowaniu Twojej marki do zmieniających się trendów rynkowych i preferencji klientów, proces rebrandingu pomoże Ci zaktualizować wizerunek brandu i wzmocnić jego konkurencyjność.
Rebranding może pomóc Twojej marce dotrzeć do nowych segmentów rynku i nowej grupy docelowej, zwiększając zasięg i wartość marki. Dzięki temu będziesz generować wyższe zyski ze sprzedaży i rozwijać biznes. Z kolei, jeśli marka ma problemy z reputacją, rebranding wspiera zazwyczaj naprawę uszkodzonego wizerunku. Kreowanie wizerunku maki na nowo może pomóc odzyskać zaufanie klientów i zbudować jej pozytywny odbiór.
Warto jednak pamiętać, że rebranding to proces, który wymaga starannego planowania, badań i analiz rynkowych oraz konsultacji ze specjalistami ds. marketingu i ekspertami ze studia graficznego, którzy będą pracować nad nową kreacją graficzną marki.
Brand design to kompleksowe opracowanie strategii marki i jej zaprojektowanie zgodnie z misją i wartościami Twojej firmy. Brand design obejmuje zarówno obszar brandingu, jak i rebrandingu marki. Proces tworzenia i kształtowania wizualnego wizerunku marki polega na zaprojektowaniu elementów, takich jak: logo, kolorystyka, fonty, grafiki, materiały promocyjne i inne elementy wizualne, które reprezentują markę i przekazują odbiorcom jej wartości, osobowość i unikalność. Dobry brand design uwzględnia preferencje i oczekiwania grupy docelowej, przyciąga uwagę, ale również komunikuje wartość i oddziałuje na emocje klientów, budując trwałe połączenie z marką.