Projektowanie
opakowań

Co design opakowania mówi o Twoim produkcie?

Wizerunek marki i jej promocja to nie tylko nazwy, reklamy i słowa. Równie ważne, a nawet kluczowe, są oprawa graficzna i wizualne skojarzenia. Potwierdzają to wyniki badań eyetrackingowych – konsumenci „kupują oczami”, „skanując” sklepowe półki szukają konkretnych towarów, które rozpoznają po opakowaniu. Dlatego packaging design to bardzo istotny element Twojego brandingu.

PPG

Bondex Więcej

Nestle

Mypa Więcej

Opakowanie jest dla klienta jednym z kluczowych kryteriów w podjęciu decyzji zakupowej, a dla Twojej firmy jednym z decydujących aspektów, który wpływa na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki.

Spójny i przemyślany packaging design ma wpływ na kreowanie wizerunku Twojej marki, opakowanie spełnia funkcję komunikacyjną, pokazując klientowi poprzez oprawę graficzną, co może mu ona zaoferować i obiecać. Dlatego niezależnie od tego, czy Twój produkt znajdzie się na sklepowej półce, czy w e-commerce, powinien dobrze wyglądać i… wyróżnić się na tle innych!

Packaging design, czyli kreacja opakowań – to proces, podczas którego skupiamy się nie tylko na zewnętrznym wyglądzie opakowania i jego estetyce, czyli takich elementach jak: grafika, kolory, tekst, ale także na samym kształcie opakowania i tego, co Twój klient znajdzie w środku. Tworząc opakowania wiemy, że za każdym razem design opakowania musi przemawiać szybciej i skuteczniej niż słowa. Projekt opakowania powinien przyciągać wzrok, przykuwać uwagę, dostarczać wrażeń dotykowych i komunikować wygodę użycia. Decyzja zakupowa zapada w umyśle konsumenta w kilka sekund, dlatego, aby Twój produkt został zauważony, musi się wyróżnić.

Dlaczego projektowanie opakowań jest ważne?

Packaging jest istotnym elementem w budowaniu ścieżki zakupowej klienta i docieraniu do konkretnej grupy docelowej. Dobrze zaprojektowane opakowanie nie tylko trafia w gust odbiorcy i zachęca, by sięgnął po produkt stojący na półce. Od kształtu, sposobu otwarcia, wygody korzystania i funkcjonalności produktu zależy, jakie skojarzenia i emocje będzie budził w kliencie.

Czasem jest to potrzeba prostoty i funkcjonalności. Klient oczekuje, że opakowanie spełni swoją funkcję, np. utrzyma produkt w świeżości. Innym razem trzeba podkreślić przywiązanie do konkretnej wartości, by produkt w ogóle znalazł się w obszarze zainteresowań konsumenta. Często jednak potrzeba czegoś więcej – design opakowań wymaga użycia odpowiedniej tekstury, zastosowania wysokiej jakości wykrojników, szlachetnego papieru, tłoczeń itp. W takich przypadkach projekt opakowania, jeszcze zanim klient wejdzie w interakcję z właściwym produktem, pokazuje mu, że ma do czynienia z czymś wyjątkowym.

Stworzyliśmy ponad sto projektów graficznych opakowań

Korzystamy z naszego doświadczenia, aby poprzez packaging design zbudować z klientem więź, pobudzić jego wyobraźnię i wpłynąć na emocje. Chcemy, aby poczuł, że to, na co patrzy, a następnie bierze w dłonie, jest skierowane właśnie do niego. To właśnie ten produkt idealnie spełni jego potrzeby – żaden inny.

Wybór projektu graficznego opakowania to ważna decyzja, istotnie wpływająca na postrzeganie marki przez konsumenta. Stworzyliśmy proces, który zrealizowaliśmy już z wieloma firmami i wiemy, że to, co finalnie trafi na półki sklepów i strony e-commerce, przyczyni się do sukcesu i rozwoju Twojej marki.

Co więcej, w cyklu kreacji opakowań bierzemy pod uwagę procesy technologiczne i koszty produkcji opakowania oraz transportu. Dziś, kiedy procesy sprzedażowe często są realizowane online, a produkty dostarczane do klientów drogą wysyłkową, liczy się trwałe opakowanie i jego funkcje. Dlatego konieczne jest tworzenie projektów, które odpowiadają wymogom współczesnego klienta.

Design opakowań to nasza specjalność

Wśród naszych realizacji znajdują się projekty stworzone zarówno dla dużych, ogólnopolskich firm, jak i średnich przedsiębiorstw. Bierzemy pod uwagę założenia strategiczne marki (strategy) i wplatamy w nie kreatywne rozwiązania. Dzięki temu powstają projekty, które trafiają do serc i umysłów konsumentów i realnie przyczyniają się do sukcesu marki. Znajdziesz je w naszym portfolio. Jeśli podobają Ci się efekty naszej pracy, skontaktuj się z nami i przygotuj swoją markę na sukces!

Podobają Ci się efekty naszej pracy? Skontaktuj się z nami.

O co chcesz zapytać?

Więcej informacji
znajdziesz na naszym blogu

Czekaj

Czekaj