Projektowanie
opakowań
Co design opakowania mówi o Twoim produkcie?
Wizerunek marki i jej promocja to nie tylko nazwy, reklamy i słowa. Równie ważne, a nawet kluczowe, są oprawa graficzna i wizualne skojarzenia. Potwierdzają to wyniki badań eyetrackingowych – konsumenci „kupują oczami”, „skanując” sklepowe półki szukają konkretnych towarów, które rozpoznają po opakowaniu. Dlatego packaging design to bardzo istotny element Twojego brandingu.
PPG
Bondex
Nestle
Mypa
Opakowanie jest dla klienta jednym z kluczowych kryteriów w podjęciu decyzji zakupowej, a dla Twojej firmy jednym z decydujących aspektów, który wpływa na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki.
Spójny i przemyślany packaging design ma wpływ na kreowanie wizerunku Twojej marki, opakowanie spełnia funkcję komunikacyjną, pokazując klientowi poprzez oprawę graficzną, co może mu ona zaoferować i obiecać. Dlatego niezależnie od tego, czy Twój produkt znajdzie się na sklepowej półce, czy w e-commerce, powinien dobrze wyglądać i… wyróżnić się na tle innych!
Packaging design, czyli kreacja opakowań – to proces, podczas którego skupiamy się nie tylko na zewnętrznym wyglądzie opakowania i jego estetyce, czyli takich elementach jak: grafika, kolory, tekst, ale także na samym kształcie opakowania i tego, co Twój klient znajdzie w środku. Tworząc opakowania wiemy, że za każdym razem design opakowania musi przemawiać szybciej i skuteczniej niż słowa. Projekt opakowania powinien przyciągać wzrok, przykuwać uwagę, dostarczać wrażeń dotykowych i komunikować wygodę użycia. Decyzja zakupowa zapada w umyśle konsumenta w kilka sekund, dlatego, aby Twój produkt został zauważony, musi się wyróżnić.
Dlaczego projektowanie opakowań jest ważne?
Packaging jest istotnym elementem w budowaniu ścieżki zakupowej klienta i docieraniu do konkretnej grupy docelowej. Dobrze zaprojektowane opakowanie nie tylko trafia w gust odbiorcy i zachęca, by sięgnął po produkt stojący na półce. Od kształtu, sposobu otwarcia, wygody korzystania i funkcjonalności produktu zależy, jakie skojarzenia i emocje będzie budził w kliencie.
Czasem jest to potrzeba prostoty i funkcjonalności. Klient oczekuje, że opakowanie spełni swoją funkcję, np. utrzyma produkt w świeżości. Innym razem trzeba podkreślić przywiązanie do konkretnej wartości, by produkt w ogóle znalazł się w obszarze zainteresowań konsumenta. Często jednak potrzeba czegoś więcej – design opakowań wymaga użycia odpowiedniej tekstury, zastosowania wysokiej jakości wykrojników, szlachetnego papieru, tłoczeń itp. W takich przypadkach projekt opakowania, jeszcze zanim klient wejdzie w interakcję z właściwym produktem, pokazuje mu, że ma do czynienia z czymś wyjątkowym.
Stworzyliśmy ponad sto projektów graficznych opakowań
Korzystamy z naszego doświadczenia, aby poprzez packaging design zbudować z klientem więź, pobudzić jego wyobraźnię i wpłynąć na emocje. Chcemy, aby poczuł, że to, na co patrzy, a następnie bierze w dłonie, jest skierowane właśnie do niego. To właśnie ten produkt idealnie spełni jego potrzeby – żaden inny.
Wybór projektu graficznego opakowania to ważna decyzja, istotnie wpływająca na postrzeganie marki przez konsumenta. Stworzyliśmy proces, który zrealizowaliśmy już z wieloma firmami i wiemy, że to, co finalnie trafi na półki sklepów i strony e-commerce, przyczyni się do sukcesu i rozwoju Twojej marki.
Co więcej, w cyklu kreacji opakowań bierzemy pod uwagę procesy technologiczne i koszty produkcji opakowania oraz transportu. Dziś, kiedy procesy sprzedażowe często są realizowane online, a produkty dostarczane do klientów drogą wysyłkową, liczy się trwałe opakowanie i jego funkcje. Dlatego konieczne jest tworzenie projektów, które odpowiadają wymogom współczesnego klienta.
Design opakowań to nasza specjalność
Wśród naszych realizacji znajdują się projekty stworzone zarówno dla dużych, ogólnopolskich firm, jak i średnich przedsiębiorstw. Bierzemy pod uwagę założenia strategiczne marki (strategy) i wplatamy w nie kreatywne rozwiązania. Dzięki temu powstają projekty, które trafiają do serc i umysłów konsumentów i realnie przyczyniają się do sukcesu marki. Znajdziesz je w naszym portfolio. Jeśli podobają Ci się efekty naszej pracy, skontaktuj się z nami i przygotuj swoją markę na sukces!
Podobają Ci się efekty naszej pracy? Skontaktuj się z nami.
O co chcesz zapytać?
Czym jest projektowanie opakowań?
Projektowanie opakowań, czyli packaging design, jest elementem szerszej strategii brandingowej marki. To proces, którego celem jest stworzenie atrakcyjnego wizualnie i funkcjonalnego opakowania, które nie tylko chroni produkt, ale także komunikuje jego wartość, pomaga przyciągnąć i zaangażować klientów. Design produktu może skutecznie przyczynić się do jego sukcesu, wyróżniając go na półkach sklepowych i wzmacniając konkurencyjność marki. Jak dowodzą badania eyetrackingowe, kupujemy oczami i to właśnie opakowanie jest często czynnikiem decyzyjnym. Dlatego do procesu tworzenia opakowań podchodzimy kompleksowo, bierzemy pod uwagę potrzeby grupy docelowej, trendy rynkowe, funkcjonalność produktu, markę i atrakcyjność wizualną. Bez względu na to, czy jest to produkt spożywczy, chemiczny czy kosmetyczny, stworzymy dla Ciebie taki projekt graficzny, który wybierze klient.
Dlaczego design opakowania jest tak samo ważny jak produkt?
Z prostego powodu – dla klienta, który jeszcze nie kupił Twojego produktu opakowanie jest jego wizytówką, a zarazem elementem, który ma wpływ na wizerunek całej marki. Gdy jego forma i oprawa graficzna są słabej jakości i nie zachęcają do zakupu pod względem wizualnym, konsument wyrabia sobie wstępną opinię o produkcie. Taki odbiór rzutuje również na pozostałe produkty producenta. Ogromna konkurencja na rynku i sklepowej półce, sprawia że projekt opakowania nie tyle musi sprzedać unikalne zalety produktu, ale przede wszystkim powinien go wyróżniać i uczynić atrakcyjniejszym od pozostałych. Często klient dokładnie wie, co chce kupić, ale pragnie wybrać to, co najlepsze z dostępnej mu oferty. Wtedy Twój produkt lub linia produktów już od początku jest czymś, czego chce klient i nie możesz zrobić nic więcej, aby się wykazać. To zadanie spada na opakowanie. Dlatego ważne jest odpowiednie podejście do projektowania graficznego opakowań - to proces, który może mieć wpływ na pozycjonowanie Twojej marki.
Jakie elementy są ważne w projektowaniu graficznym opakowań?
Na sukces sprzedażowy produktu pracujemy już na etapie projektowania, dlatego istotne jest holistyczne podejście do procesu projektowego. Design opakowań jest nieodłącznym elementem storytellingu marki, powinien oddziaływać na zmysły, takie jak wzrok i dotyk oraz pasować do określonej estetyki marki. Tworząc projekty graficzne opakowań warto przemyśleć elementy, które mają kluczowe znaczenie dla ich wyglądu:
- Jasność i czytelność opakowania produktu – informacje znajdujące się na opakowaniu produktu powinny być klarowne i czytelne, ponieważ są one kluczowe dla komunikacji z klientem. Konsument chce w łatwy i szybki sposób zrozumieć, co zawiera opakowanie, jakie są zalety produktu i jak go używać.
- Kolory – mają ogromną moc, także w marketingu. Potwierdzają to badania, według których aż 90 proc. wszystkich szybkich decyzji zakupowych opiera się na samych kolorach produktów lub brandingu. Dlatego dobieraj barwy z rozsądkiem i nie kieruj się chwilową modą. Poznaj ich znaczenie i przywodzące na myśl skojarzenia.
- Kształt – zastanów się, jakie powinno być opakowanie produktu i jego funkcje. Pomyśl, jaki rodzaj pudełka będzie najbardziej dopasowany do produktu. Pamiętaj, że musi optymalnie zabezpieczać zawartość.
- Dobór krojów pisma – jeśli Twoja marka ma już zdefiniowane fonty, zastosuj je w projekcie opakowania, aby zachować spójność. Jeśli jednak szukasz nowości, nie przesadź z ilością czcionek – użyj maksymalnie dwóch w jednym projekcie graficznym.
- Grafika (packaging graphics) – musi zwracać uwagę klienta, wyróżniać produkt na półce, ale przede wszystkim dostarczać informacji o samym produkcie. Powinna odzwierciedlać design i motyw przewodni marki.
- Materiał opakowania – ma istotne znaczenie. Starannie dobierz kolor surowca i grubość – powinien pasować do stylu i charakteru produktu, a także sposobu pozycjonowania marki.
Co to jest packvertising?
Wiesz, że ponad 70 proc. klientów robi zakupy pod wpływem emocji i impulsu? Wybierają produkt, który po prostu im się spodoba i „wpadnie w oko”. Liczy się pierwsze wrażenie. I tutaj trzeba zwrócić uwagę na funkcję opakowania w marketingu.
Packvertising to sposób na wykorzystanie tej pierwszej, indywidualnej interakcji klienta z marką, produktami lub usługami danej firmy, w której główną rolę odgrywa opakowanie. Mówiąc najprościej jest to „reklama przez opakowanie”. Oryginalny, unikalny, spójny z produktem i wizją marki, design opakowania, skutecznie oddziałuje na zmysły konsumenta, potrafi determinować jego wybory zakupowe i zwiększać sprzedaż. Opakowanie w marketingu odgrywa kluczową rolę – jego wygląd i oprawa graficzna komunikuje klientowi więcej niż słowa.
Packvertising z powodzeniem może konkurować z tradycyjną reklamą – opiera się na marketingu bezpośrednim i wykorzystaniu opakowania jako medium reklamowego. Dzięki temu generuje tańsze, ale też pod wieloma względami lepsze, działania marketingowe. To świetny sposób na niskobudżetową reklamę, która pozwoli Ci konkurować nawet z dużymi markami.
Aby cieszyć się sukcesem i wzrostem sprzedaży, zadbaj o jakość projektu. Jeśli chodzi o kreatywne podejście do projektu opakowania i packaging innovation, możesz na nas liczyć. Design opakowań to nasza specjalność – stworzyliśmy ponad sto projektów graficznych opakowań, zaprojektujemy także Twoje portfolio produktowe!
Jak projektować opakowanie, które sprzedaje?
Skoro klienci „kupują oczami”, to kluczem do sukcesu i wyróżnienia się spośród konkurencji będzie właśnie projekt opakowania. Potraktuj opakowanie jako niezależny kanał komunikacji z klientem i zadbaj o spójność między oprawą graficzną opakowania, marką i produktem – to podstawa udanego packvertisingu.
Zwróć uwagę, aby packaging był „na czasie”, zgodny z aktualnymi trendami rynkowymi. Nie obawiaj się przekazywać swoich uwag i wytycznych projektantom, z którymi współpracujesz. To oni muszą zadbać, aby wszystkie te elementy graficzne packaging designu płynnie ze sobą współgrały i stworzyły obraz, jaki Twoja marka chce przedstawić klientowi.
Ile kosztuje projekt opakowania?
Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ precyzyjna, ostateczna wycena projektu graficznego opakowania jest uzależniona od wielu czynników: rozmiarów projektu, Twoich oczekiwań, stopnia skomplikowania i ilości zmian. Zależy ona od wielu zmiennych, np.:
- czy dysponujesz komunikacją wizualną,
- czy posiadasz opracowaną architekturę marki,
- czy chcesz zamówić standardowe opakowanie, opakowanie premium czy projekt etykiety,
- czy jest to pojedyncze opakowanie czy może linia produktów.
Musimy wziąć także pod uwagę, czy marka ma podstawowe elementy brandingowe, jak logo produktu i nazwa, itp. Ważne jest także, w jakiej branży działasz (projekty dla niektórych sektorów są bardziej wymagające), czy Twoja firma wchodzi dopiero na rynek, czy może ma już ugruntowaną pozycję – w takim wypadku podczas projektowania trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów. Dlatego najlepiej skontaktuj się z nami – pomożemy Ci przygotować packaging design brief i określimy widełki cenowe poszczególnych etapów realizacji projektu.
Dlaczego firmy przeprojektowują opakowania swoich produktów?
Jeśli jesteś marketingowcem, właścicielem firmy lub zarządzasz marką, wiesz jak ważne jest to, aby Twoje produkty były aktualne i „na czasie”. Nawet najbardziej przyciągający wzrok projekt z czasem straci swój blask, gdy klienci przyzwyczają się do jego częstego oglądania. Dlatego zmiany są konieczne i dobre!
Z tego powodu marki często zmieniają swoje opakowania, aby zapewnić klientom nową, świeżą estetykę, która rozbudzi ich wyobraźnię i oczekiwania. Czasami firma zmienia kreację opakowań, aby dotrzeć do nowej grupy docelowej lub wprowadzić nowe rozwiązania w swoich produktach. Inną przyczyną, która powoduje konieczność przeprojektowania opakowań, jest dopasowanie packagingu do rebrandingu całej firmy.
Niektóre firmy decydują się na całkowitą zmianę grafiki, kolorów, logo i fontów podczas rebrandingu, przez co zyskują całkowicie nowy wizerunek. Wtedy packaging design w naturalny sposób wymaga zmiany i ponownego dostosowania.