PRACA U PODSTAW

Dolgio jest przykładem marki budowanej od absolutnych i niezbędnych podstaw, czyli od strategii. Prace nad nią zaczęliśmy o warsztatów brandingowych, mających na celu zdefiniowanie możliwych kierunków pozycjonowania i rozwoju marki. Dwa dni ciężkiej pracy przyniosły jak zwykle dobry efekt: mnóstwo inspiracji i pomysłów, zgodnych z intuicją i ogólnym wyobrażeniem właściciela brandu.

JOYFUL CONCEPT

Kolejnym krokiem było stworzenie strategii, opartej na big idei – JOYFUL CONCEPT. Holistycznego pomysłu na markę, będącego punktem wyjścia nie tylko do kreacji nazwy czy opakowań, ale również długofalowych działań budujących brand na przestrzeni kolejnych lat. Ten pomysł to w ogólnym zarysie dawanie prezentów sobie i innym, dzielenie się radością, którą czerpiemy z dobrego samopoczucia i piękna otaczających nas przedmiotów.

DOLGIO

Równolegle ze strategią pracowaliśmy nad nazwą dla marki. Uważamy, że nazwa powinna przede wszystkim dobrze brzmieć, być możliwa do rejestracji w Urzędzie Patentowym i nie kolidować z konceptem brandu. Jednak w tym przypadku udało nam się stworzyć neologizm spełniający nie tylko te warunki, lecz również dobrze oddający ideę, która stoi za marką. DOLGIO to połączenie włoskiego Dolce (słodki, ale również miły, przyjemny jak w „dolce vita”) z Gioia (po włosku radość). Trudno o bardziej syntetyczne wyłożenie strategii.

NEOKLASYCZNY COLLAGE

Wynikową jest oryginalny styl Dolgio łączący ikonografię antyku ze współczesną kompozycją kolażową – pełną przeskoków, kontrastów i pozornie niepasujących elementów To estetyka ironiczna, która bawi się patosem dawnych wzorców, nadając im lekko surrealistyczny ton. W ten sposób antyk zostaje przetworzony w duchu popkulturowego cytatu. To styl, który można określić jako „postklasyczny luksus” – między sztuką, designem a lekkim absurdem, który czyni markę nie tylko piękną, ale i autoironiczną.

OPAKOWANIA, KTÓRE ZDOBIĄ WNĘTRZE

Od początku – razem z klientem – przyjęliśmy założenie, że DOLGIO ma roztaczać trzy kręgi piękna. Piękno zadbanego ciała, piękno opakowania i piękno wnętrza, traktowanego zarówno jako wnętrze łazienki, jak i samopoczucie użytkownika. Zaproponowane przez nas opakowania naszym zdaniem dobrze realizują tę koncepcję. Klasyczne piękno postaci i elegancka, często luksusowa stylistyka, złagodzona jest jednak radością tworzenia – siebie i tego, co nas otacza. Te buteleczki czy pudełka mogą stanowić naprawdę niebanalną ozdobę każdego miejsca.

DALEJ NIŻ PACKAGING

Branding to nie tylko strategia i opakowania. To odważne i pełne rozmachu „myślenie marką”. Poza nazwą i linią oryginalnych opakowań stworzyliśmy także cały świat marki, rozwijany na różne nośniki, aktywności i touch pointy. To zaproszenie do świata DOLGIO, prawdziwy JOYFUL CONCEPT, który będzie się budował w ramach wypracowanych wcześniej założeń.

Szukasz rzetelnej firmy?

Czekaj

Czekaj