Nazewnictwo

Znajdziemy nazwę dla Twojej marki lub produktu!

Masz już zarys pomysłu na nazwę i pewne skojarzenia, ale nie wiesz, jak zareaguje na nie rynek? Zastanawiasz się między kilkoma opcjami i nie wiesz, jak wybrać tę jedyną idealną nazwę dla swojej marki lub produktu? Odezwij się do nas – chętnie pomożemy Ci w tworzeniu nazwy!

Sante

Pop'n Chrup Więcej

Ecopixel

Recykling elektrośmieci Więcej

Naming, czyli profesjonalny proces nadawania nazw produktom

Wydaje Ci się, że szukając nazwy dla marki, produktu lub usługi, wystarczy zaufać swojemu sercu, intuicji i opinii najbliższych osób? Niestety, często okazuje się, że wybrane nazwy są już zajęte albo korzysta z nich połowa konkurencji i trudno z tak powtarzalną nazwą wybić się na rynku. Co więcej, my, nasi znajomi lub rodzina niekoniecznie musimy być odbiorcami naszych produktów, dlatego słuchanie takich opinii może przynieść negatywne skutki i sprawić, że nie osiągniesz założonych celów biznesowych.

Dodaj marce siły dzięki odpowiedniemu namingowi

Proces namingu jest składową brandingu, czyli sztuki budowania marki. Mamy tego świadomość, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby proponowane przez nas nazwy nie tylko były oryginalne i wyróżniające, ale przede wszystkim, by pasowały do charakteru danej marki. Nazwa musi współgrać z logo, opakowaniem i być na tyle charakterystyczna, aby zapadać w pamięć konsumentów. Jako zespół wiemy, że komunikacja z klientem jest kluczowa do osiągnięcia zamierzonych efektów. Dlatego jedną z ważniejszych składowych procesu namingu i późniejszego generowania nazw jest pogłębiona rozmowa. Dzięki niej poznajemy produkt lub usługę oraz grupę docelową, do której kierowany jest przekaz. Znajomość marki jest dla nas podstawą i wstępem do prac nad tworzeniem nazwy.

Następnie uruchamiamy proces kreatywny i korzystając z autorskich narzędzi, szukamy właściwych skojarzeń. Badamy rynek i tworzymy listę adekwatnych nazw. Przeprowadzamy ankiety, testy, pytamy o zdanie konsumentów. Wreszcie – przedstawiamy klientowi najlepszą propozycję i wyjaśniamy, dlaczego będzie ona korzystna.

Czym grozi źle przeprowadzony proces namingu

Wiesz, że nieodpowiedni dobór nazw może skutkować wieloma problemami? Przede wszystkim może utrudnić konsumentom odnalezienie produktu. A jeśli klient nie będzie mógł znaleźć Twojego produktu, to go nie kupi – za to wybierze ten konkurencji. Jeśli nazwa Twojej marki lub produktu nie będzie zapadać w pamięć i budować pozytywnych skojarzeń to klient najprawdopodobniej, opowiadając o produkcie, zakończy wypowiedź zdaniem „nie pamiętam, jak ten produkt się nazywał, ale na półce znajdziesz mnóstwo podobnych”. Jako właściciel firmy nie możesz na to pozwolić! Klient ma dokładnie pamiętać, co kupił i polecać ten produkt. Inny negatywny scenariusz to wybór nazwy, która w obcym języku znaczy coś obraźliwego, niestosownego. Jeśli Twoja marka to przeoczy, chcąc wejść na zagraniczny rynek, będzie zmuszona wprowadzić ten sam produkt pod inną nazwą, co jest problematyczne i zwiększa koszty marketingu i promocji.

Kolejny, istotny problem, który niesie za sobą nieodpowiedni i niedopracowany naming, to brak możliwości zastrzeżenia znaku towarowego. W naszym studiu projektowym pracują profesjonaliści, dlatego możesz mieć pewność, że będziesz mógł prawnie zastrzec zaproponowane przez nas nazwy. Konkurencja ich nie przechwyci!

Zaufaj nam i wybierz nazwę, która sprzedaje

Możemy pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w budowaniu marek, ich strategii i wizerunku. Nasze doświadczenie, kreatywność i rzetelne podejście do tematu sprawiają, że jesteśmy w stanie zaoferować Twojej firmie nie tylko wyjątkowe i oryginalne, ale też efektywne nazwy, które sprzedają. Skontaktuj się z nami, znajdziemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb!

Szukasz nazwy dla swojej marki?

O co chcesz zapytać?

Więcej informacji
znajdziesz na naszym blogu

Czekaj

Czekaj