Strategy

Strategia, czyli jak sprawić by marka odniosła zwycięstwo.

Chcąc zbudować silną markę, nie wystarczy jedynie posiadać dobry produkt lub usługę. Istnieje
powiedzenie, że „dobry produkt sprzeda się sam”. Rzeczywistość jednak pokazuje coś innego. Dobry
produkt sprzeda się, jeśli firma posiada strategię i wie, jak wykreować markę i poprowadzić sprzedaż.

Czym jest kreacja marki?

Aby wykreować markę, trzeba odnieść się do tego, co stoi u jej podstaw. Proces rozpoczyna się od
pogłębionej rozmowy z właścicielami firmy i osobami decyzyjnymi. Staramy się poznać i określić,
dlaczego firma powstała i jaki jest jej cel, charakter, osobowość.
Porównując to do człowieka, ten proces jest próbą odpowiedzi na pytanie „po co jestem na tym
świecie?”. W ten sposób określamy wyższy sens istnienia marki. Idee, których zadaniem jest
przyciągać konsumentów. Komunikując te wartości, sprawiamy, że ludzie, którzy się z nimi
utożsamiają, zaczynają podążać za marką.

Jakie zagrożenia niesie ze sobą brak strategii?

By marka mogła komunikować swoje wartości i składać obietnice, trzeba stworzyć strategię, której
realizacja przyniesie oczekiwane efekty. Czemu jest to tak ważne? Nie posiadając strategii,
podejmowane działania i decyzje rodzą się w chaosie, który odczuje konsument. Może wtedy
przestać kupować produkty, argumentując to słowami „nie wiem, czemu, po prostu im nie ufam”.

Dlatego potrzebujesz strategii i spójnego systemu identyfikacji wizualnej.

Kiedy wartości, cechy i zachowania firmy są spójne, kreowana marka jest postrzegana jako godna
zaufania. Dzięki określeniu strategii pracownicy dostają do ręki mapę, która prowadzi do określonych
celów. Ich realizacja sprawia, że marka rośnie w oczach konsumenta.
Dziś, gdy ktoś nosi buty Nike, ogłasza światu, że nie ma dla niego rzeczy niemożliwych. Jeśli używasz
produktów Apple, to zapewne jesteś osobą kreatywną. Jedziesz przez ulicę na Harleyu? W głowach
postronnych obserwatorów od razu zapali się lampka, że jesteś buntownikiem.

Identyfikacja wizualna musi wyrastać na silnych fundamentach.

Patrząc na identyfikację wizualną przez pryzmat strategii łatwo zrozumieć, że nie jest to tylko „ładne
logo”. W obecnych czasach nie wystarczy jako firma „być”. Kiedy marka osiąga pewną renomę, klient,
który używa jej produktów, zgadza się, by przypisywać mu te same cechy.
Spójny system identyfikacji wizualnej pomaga marce komunikować swoje wartości na zewnątrz i
budować rozpoznawalność. Dzięki niemu klient od razu rozpoznaje produkty, którym jest wierny,
ponieważ przemawiają za niego.
Wraz z tymi komunikatami idzie pewien prestiż. Może być nim luksus, bogactwo, ale też
bezpieczeństwo, zaufanie, innowacyjność... Ludzie oceniają się wzajemnie, patrzą na wygląd i stan
posiadania, zwracają uwagę na emocje i to, jak czują się w towarzystwie drugiej osoby. Tak samo jest
z markami – to, jak prezentują się na zewnątrz, determinuje, czy konsument im zaufa i będzie cieszył
się z ich towarzystwa, czy nie.

Stwórz z nami strategię i identyfikację firmy.

Pomożemy ci określić, z jakich wartości wyrasta twoja firma, jakie są jej fundamenty i charakter.
Zaprojektujemy identyfikację wizualną, która pomoże twojej marce dotrzeć do umysłów i serc
konsumentów i sprawi, że zaczną się z nią identyfikować. Koniecznie skontaktuj się z nami, jeśli
chcesz zbudować wizerunek, który urośnie do rangi symbolu.

Akceptuję politykę cookies