Naming

Szukasz nazwy dla swojego produktu? Masz pewne skojarzenia, ale nie wiesz, jak zareaguje na nie
rynek? Może zastanawiasz się między kilkoma opcjami i nie wiesz, jak wybrać tę jedyną? Porozmawiaj
z nami – pomożemy!

Naming, czyli profesjonalny proces nadawania nazw produktom.

Oczywiście, szukając nazwy dla produktu lub usługi, można spróbować zaufać swojemu sercu, intuicji
i opinii najbliższych osób. Niestety, często okazuje się, że takie nazwy są już zajęte, albo korzysta z
nich połowa konkurencji i trudno z tak powtarzalną nazwą wybić się na rynku. Co więcej, my, nasi
znajomi lub rodzina niekoniecznie musimy być odbiorcami naszych produktów, zatem słuchanie
takich opinii może skończyć się katastrofą.

Dodaj marce siły dzięki odpowiedniemu namingowi.

Proces namingu jest składową brandingu, czyli sztuki budowania marki. Mając tego świadomość,
dokładamy wszelkich starań, aby proponowane przez nas nazwy nie tylko były oryginalne i
wyróżniające, ale przede wszystkim ‒ by pasowały do charakteru marki.
Nazwa musi współgrać z logo, opakowaniem i zapadać w pamięć konsumentów. Jesteśmy zespołem,
który postrzega komunikację z klientem jako kluczową do osiągnięcia zamierzonych efektów. Dlatego
też jedną z ważniejszych składowych procesu namingu jest pogłębiona rozmowa. Dzięki niej
poznajemy produkt lub usługę oraz grupę docelową, do której kierowany jest przekaz.
Następnie uruchamiamy proces kreatywny i przy pomocy autorskich narzędzi, szukamy właściwych
skojarzeń. Badamy rynek i tworzymy listę adekwatnych nazw. Przeprowadzamy ankiety, testy,
pytamy o zdanie konsumentów. Wreszcie – przedstawiamy klientowi najlepszą propozycję i
wyjaśniamy, dlaczego będzie ona korzystna.

Czym grozi źle przeprowadzony naming?

Nieodpowiedni dobór nazw to istotny problem. Przede wszystkim może utrudnić konsumentom
odnalezienie produktu. Nazwa, która nie zapada w pamięć i nie buduje pozytywnych skojarzeń to
prosta droga do tego, by klient, opowiadając o produkcie, zakończył wypowiedź zdaniem „nie
pamiętam, jak ten produkt się nazywał, ale na półce znajdziesz mnóstwo podobnych”. Jako właściciel
firmy nie możesz na to pozwolić! Klient ma dokładnie pamiętać, co kupił i polecać ten produkt.
Inny negatywny scenariusz to wybranie nazwy, która w obcym języku znaczy coś obraźliwego,
niestosownego. Jeśli marka to przeoczy, chcąc wejść na zagraniczny rynek, będzie musiała
wprowadzić ten sam produkt pod inną nazwą, co jest problematyczne i zwiększa koszty marketingu i
promocji.
Kolejny problem, związany ze złym namingiem, to brak możliwości zastrzeżenia znaku towarowego.
W przypadku naszych usług zawsze upewniamy się, czy klient będzie mógł prawnie zastrzec
zaproponowane nazwy. Konkurencja jej nie przechwyci!

Zaufaj naszej usłudze namingu!

Możemy pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w budowaniu marek, ich strategii i wizerunku.
Nasze doświadczenie, kreatywność i rzetelne podejście do tematu sprawiają, że jesteśmy w stanie
zaproponować dla twojej firmy naprawdę wyjątkowe nazwy. Po prostu skontaktuj się z nami i
powiedz, czego potrzebujesz. Jesteśmy przekonani, że będziemy mogli ci pomóc.

Akceptuję politykę cookies